Case

TIMMI on Suomen käytetyin digipalvelu

Timmi
·
·
Lataa koko juttu PDF-tiedostona
Mahtavaa! Tässä on juttu PDF-tiedostona. Jos latauksessa on ongelmia, niin pistä rohkeasti viestiä osoitteeseen myynti@timmi.fi.
Avaa ja lataa PDF
Jokin meni pieleen. Viitsisitkö vielä tarkistaa kentät.
  • Projektin seikkaperäinen läpikäynti.
  • Mitä tuloksia saatiin aikaan.
  • Ei automaattista uutiskirjettä.
  • Helppo näyttää johtoryhmälle.
Timmi Quote mark

Käytetyt ominaisuudet

No items found.

Tuoreen selvityksen mukaan Timmi on eniten käytetty asiointiratkaisu kaupunkien sähköisissä palveluissa. Suomen 30 suurimmasta kaupungista 24 tarjoaa verkkopalveluja Timmin kautta.

Sähköinen asiointi nousee koko ajan merkittävämpään rooliin. Verkkopalvelujen kysyntään vastaaminen tarkoittaa kunnille palvelujen jatkuvaa uudistamista, ja yhä useampi asiointipalvelu onkin jo saatavilla digitaalisesti.

Suomen 30 asukasluvultaan suurimman kaupungin tarjoamia verkkopalveluja analysoineen North Patrolin raportin (2021) mukaan yli 70% asiointipalveluista on digitaalisia. Liikunta- ja vapaa-ajan toimialalla luku on peräti 89%. Esimerkiksi ilmoittautuminen ja liikuntavuorojen varaaminen sekä kirjastopalvelut ovat enimmäkseen saatavilla verkkopalveluissa.

TIMMI Smart City -järjestelmä mahdollistaa tilojen varaamisen verkossa, ja se on ohjelmistoista käytetyin selvityksessä mukana olevissa kaupungeissa.

Sähköinen asiointi tunnistautuneena

Sähköisen asioinnin turvallisuuden takeena on vahva tunnistautuminen, jonka avulla todennetaan loppukäyttäjän henkilöllisyys sähköisissä asiointipalveluissa. Julkisissa palveluissa tunnistautumiseen käytetään Suomi.fi-palvelua, mitä laki hallinnon yhteisistä sähköisen asioinnin tukipalveluista usein myös edellyttää.

Tunnistautumisen avulla loppukäyttäjä pääsee käyttämään digitaalisia palveluja helposti yhden kirjautumisen takaa. Myös Timmissä hyödynnetään turvallista ja vahvaa Suomi.fi-tunnistautumista sähköiseen asiointiin.

Kulunvalvonnassa tunnistautumiseen käytetään tilavaraukseen kiinnitettyä PIN-koodia, jolla varmistetaan, ettei kukaan liiku esimerkiksi liikuntatiloissa toisten vuoroilla. Samalla periaatteella toimii kirjastojen asiakaspäätteiden käyttö: käyttäjä saa varauksen yhteydessä henkilökohtaisen PIN-koodin, jolla hän pääsee kirjautumaan ja tunnistautumaan suoraan työkoneelle.  

"Meillä puhutaan tilavaraukseen integroidusta kulunvalvonnasta, mikä tarkoittaa siis sitä, että kun asiakas tai käyttäjä tekee tilavarauksen TIMMI-järjestelmässä, niin hän saa PIN-koodin, jolla varatun tilan ovi aukeaa. Järjestelmä huolehtii automaattisesti siitä, että ovet aukeavat oikeaan aikaan varauksen tehneelle henkilölle. Siinä missä sähköinen asiointi helpottaa palvelujen saatavuutta ja vähentää jonossa seisomista, kulunvalvonta on se mikä sitten mahdollistaa turvallisen ja tehokkaan tilojen käytön.", kuvaa Timmi Software Oy:n myyntijohtaja Jani Asikainen.

Yhteistyöllä eteenpäin

Tilavarausta kehitetään asiakkaiden tarpeiden mukaan ja jokaisen ohjelmistopäivityksen takana on asiakaskokemuksen parantaminen - aina käytettävyydestä sähköisen asioinnin ja jokapäiväisen varauskäytön helpottamiseen.

Sähköisen asioinnin kehitystä tehdään nimenomaan kuntien tarpeita kuunnellen ja yhteistyöhön kannustaen. Yhteistyön merkitys tunnistetaan myös raportissa. Kattavimmat ja parhaat palvelut taataan parhaiten kuntien välisellä yhteistyöllä.

Me Timmissä autamme mielellämme ratkomaan haasteita. Jatkamme työtä, jotta kunnat pystyvät tarjoamaan palveluja kaikille helposti myös tästä päivästä eteenpäin.

Download as a PDF

Open and download
Clicca “I accept all cookies” you agree that cookies are stored on your device to improve site navigation, analyze site usage and enhance our advertising. Lees meer about our cookie policy.
cookies