Vuonna 2017 digitalisointi ja digikaappaus tuntuvat olevan kaikkienhuulilla, niin myös Imatran. Imatran kaupungin kärkihankkeita vuodelle2017 on kuntalaisten digitaaliset palvelut. Miten kuntalaisen olisimahdollisimman yksinkertaista varata liikuntatiloja, ilmoittautua ohjatunliikunnan kursseille, maksaa verkossa ja niin eteenpäin.
Hanke on iso ja laajamittainen ja me olemme saaneet yhdessä Imatrankaupungin kanssa olla kehittämässä noita kuntalaisten digitaalisiapalveluita. Imatran kaupunki on tehnyt periaatteellisen päätöksen javalinnut Timmin työkaluksi/järjestelmäksi tuohon digitaalistenpalveluiden konseptiin. Useamman eri järjestelmän vaihtoehdosta onpäätetty siirtyä ja keskittää tilavaraus, kurssi-ilmoittautumiset,maksaminen, laskutus ynnä muuta, yhteen järjestelmään. Yksi näkymäkuntalaiselle, joka mahdollistaa monia asioita.
Perus TIMMI Tilavarausohjelmisto on saanut Imatran toimesta kasvojenkohotuksen, kulunvalvonnan verkkokaupan myötä. Lisähankintoina ovattulleet TIMMI Kurssiohjelmisto, jolla voidaan ilmoittautua ohjatunliikunnan kursseille, ja siihen vielä bonuksena Paybyway verkkomaksamisenominaisuus. Helpottaa kuntalaista, kun yhdellä kirjautumisella pystyysekä ilmoittautumaan kursseille että maksamaan kurssin heti verkossa.
Timmin sähköinen asiointi mahdollistaa mutkattoman ja luotettavantoimimisen verkossa. Itä-Suomessa tapahtuu paljon digitalisoinnin myötä jameistä on hienoa olla osa tuota innovatiivista porukkaa. Lisääyhteistyökuvioista myöhemmin keväällä.