Case

TIMMI 360 on kuntalaisen kaveri

Timmi
·
3.8.2022
·
Lataa koko juttu PDF-tiedostona
Mahtavaa! Tässä on juttu PDF-tiedostona. Jos latauksessa on ongelmia, niin pistä rohkeasti viestiä osoitteeseen myynti@timmi.fi.
Avaa ja lataa PDF
Jokin meni pieleen. Viitsisitkö vielä tarkistaa kentät.
  • Projektin seikkaperäinen läpikäynti.
  • Mitä tuloksia saatiin aikaan.
  • Ei automaattista uutiskirjettä.
  • Helppo näyttää johtoryhmälle.
Timmi Quote mark

Käytetyt ominaisuudet

No items found.

TIMMI 360 on sähköisen asioinnin uusi käyttöliittymä, jonka kehityksessä on keskitytty helppokäyttöisyyteen ja käytettävyyteen. Kyseessä on erityisesti kuntalaisten asiointia helpottava käyttöliittymä, joka on aidosti saavutettava ja responsiivinen.

“TIMMI 360 sähköisen asioinnin kehityksessä olemme keskittyneet nimenomaan käytettävyyteen eli siihen, että kuntalaisen olisi mahdollisimman helppoa löytää haluamansa tilat ja rakennukset, missä asioida ja liikkua.”, Timmin järjestelmämyyjä Maija Wasalska kertoo.

TIMMI 360 koskee kaikkia Timmin ohjelmistoja eli järjestelmän sähköisen asioinnin toiminnot tulevat käyttöön Tilavarauksen, Kulunvalvonnan lippukaupan, Kurssi-ilmoittautumisen, Avustusten hallinnan sekä Venepaikkojen osalta.

Parempaa visuaalisuutta ja käytettävyyttä

Saavutettavuudella pyritään turvaamaan palvelujen hyvä saavutettavuus ja käytettävyys. Uusi sähköisen asioinnin käyttöliittymä täyttää lainsäädännön vaatimukset saavutettavuudelle, mikä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että tekstit ovat taustasta hyvin erottuvia ja navigointi selkeää.  

TIMMI 360 on myös responsiivinen eli se toimii mutkattomasti niin mobiilissa kuin tietokoneen selaimella. Uudesta visuaalisesta ilmeestä Wasalska nostaa esille asiakaskohtaisen värimaailman ja kuvan lisäämisen tilahakuun:

“Kuntien on mahdollista saada sähköiseen asiointiin oma värimaailma eli personointi on nyt mahdollista. Lisäksi kuvan lisääminen tilojen hakuun auttaa näyttämään, millaisesta tilasta on kyse. Enää ei välttämättä tarvitse soittaa asiakaspalveluun, vaan tilan varaaja näkee heti, palveleeko tila sitä omaa käyttötarkoitusta hyvin.”

Toimituksellisesti käyttöliittymä on myös yksinkertainen ja nopea hankkia. Kun konsultointi- ja koulutuspäivät on lyöty lukkoon, Timmi hoitaa loput. Wasalska pitää päivitystä ajan mukaisena:

“Nykyään on tärkeää, että esimerkiksi tiloja voi varata sähköisesti silloin, kun se itselle parhaiten sopii. TIMMI 360 mahdollistaa tämän. Lisäksi kuntien ei tarvitse huolehtia, onko saavutettavuus kunnossa, koska tässä sekin toteutuu.”

Timmin järjestelmäkonsultti Miia Mustonen lisää, että ohjelmiston pääkäyttäjien ei kannata säikähtää datan luokitteluun liittyvää työmäärää, koska tietojen lisääminen voidaan tehdä pala kerrallaan:

“Esimerkiksi tilojen haussa säilyy samat vanhat ominaisuudet ja kuvia voi lisätä käyttöönoton jälkeen silloin, kun se kunnalle parhaiten sopii. Haluaisin korostaa sitä, että työ palkitsee, koska käyttöönoton jälkeen Timmistä tulee palvelukatalogi kuntalaisille eli tilojen hakijan ei tarvitse hakea rakennuksen nimellä, vaan sen perusteella, mitä haluaa tehdä tai harrastaa.”

TIMMI 360 tilavaraus – kauppa käy

TIMMI 360 Tilavaraus on jo myynnissä. Käyttöönotto on yksinkertainen etenkin asiakkaalle, jolla sähköinen asiointi on jo käytössä. Tässä tapauksessa edetään käyttökoulutuksen jälkeen asennukseen ja konfigurointiin, jolloin kunnalle on optiona oman värimaailman lisäys. Tämän jälkeen testaamme, että kaikki toimii kuten kuuluukin – ja käyttö voi alkaa!

Käyttöönotto asiakkaalle, jolla sähköinen asiointi ei ole vielä käytössä, alkaa sähköisen asioinnin konsultoinnilla asiakkaan kanssa. Katsomme yhdessä, miten ohjelmistoa parametrisoidaan kuntalaisille soveltuvaksi.

“Käytännössä käymme läpi tarpeelliset käyttöoikeudet eri tiloihin sekä mitä tietoja kuntalaiset saavat nähdä omista tai muiden kuntalaisten varauksista”, Timmin myyntijohtaja Jani Asikainen selventää.

Sähköisen asioinnin käyttökoulutuksen jälkeen tehdään asennus, konfigurointi ja testaus. Jälleen kunnalla on mahdollisuus valita oma värimaailma käyttöliittymään. Kaikki toimenpiteet tehdään etänä.

Tilavarauksen demoa pääset kokeilemaan täällä. Haluamme tässä vaiheessa myös kertoa, että Kurssi on testauksessa ja tulee myyntiin kesän 2022 aikana.

Jos olet kiinnostunut päivittämään TIMMI 360 käyttöliittymään, ole yhteydessä omaan myyjääsi tai: myynti@timmi.fi.

Järjestimme aiheesta webinaarin 9.6.2022. Webinaarissa keskustelemme TIMMI-järjestelmän uutuuksista järjestelmämyyjä Maija Wasalskan kanssa.

Lataa juttu PDF-tiedostona

Avaa ja lataa tästä
Klikkaamalla "Hyväksyn kaikki evästeet" hyväksyt, että evästeet tallennetaan laitteellesi parantamaan sivuston navigointia, analysoimaan sivuston käyttöä ja tehostamaan mainontaamme. Lue lisätietoja evästepolitiikastamme.
cookies