Kerromme kuulumisissa helpoista toimenpiteistä sähköisen asioinnin sujuvoittamiseksi, upouuden asiakasfoorumin julkaisusta – ja haastamme kaikki asiakkaamme vuoropuheluun sekä kehittämään yhdessä. Mukana on myös juttu Varsinais-Suomessa toteutetusta innovatiivisesta tavasta antaa uutta elämää vähäiselle käytölle jääneille sote-tiloille!

Webinaarissa ratkottiin tyhjien tilojen haastetta

Varsinais-Suomessa tilat avattiin järjestöille
Järjestimme webinaariin, jossa pureuduimme ajankohtaiseen haasteeseen: Miten hyödyntää vajaakäytölle jääneet sote-tilat tehokkaasti ja tarjota niille uutta elämää? Kolmannen sektorin mukaan ottaminen on valtava mahdollisuus – ja meillä on siihen ratkaisu!Varsinais-Suomen hyvinvointialue lähti ratkomaan monia hyvinvointialueita ja kuntia koskevaa haastetta ja avasi tilansa järjestöjen käyttöön.
Nyt tiloja voi varata TIMMI-järjestelmän kautta jo 25 kunnan alueella. Samalla nostetaan käyttöastetta, palvellaan kolmannen sektorin toimijoita ja mahdollistetaan hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen entistä paremmin.
Ratkaisusta keskustelevat Varsinais-Suomen hyvinvointialueen erityisasiantuntija Anri Niskala yhdessä avainasiakaspäällikkömme Maija Wasalskan kanssa.
Timmi haastaa yhteiskehittämiseen

TIMMI Asiakasfoorumi kutsuu kehittäjät yhteen
Kuntien, kaupunkien ja terveydenhuollon organisaatioiden ei tarvitse enää puurtaa yksin! Olemme avanneet asiakkaillemme upouuden TIMMI Asiakasfoorumin, joka kokoaa käyttäjät yhteen jakamaan kokemuksia, ideoimaan ja vaikuttamaan ohjelmiston kehitykseen. Asiakasfoorumissa voit keskustella parhaista käytännöistä, saada tukea muilta käyttäjiltä ja seurata uusimpia julkaisutiedotteita.
Liity mukaan keskusteluun ja vaikuta toimintatapojen kehitykseen! Palkitsemme kuukauden aktiivisimman osallistujan Finnkinon elokuvalipulla!
Hyväksymme keskustelijoita sitä mukaa kuin rekisteröitymisiä tulee.
Kuntien digitaalisuus, mihin menet?
Kuntien digitalisaatiokehitys etenee eri tahtiin, mutta yksi asia on varmaa: yhteistyöllä saavutetaan parempia tuloksia. Liian usein kunnat painivat digitalisaatioon liittyvien haasteiden kanssa yksin, vaikka markkinoilla on toimijoita, joilla on laaja näkemys ja valmiudet auttaa.
Miten voisimme yhdessä rakentaa entistä toimivampia digiratkaisuja kunnille? Olivat strategiat ja kehitystyö aluillaan tai hyvässä vauhdissa, istumme mielellämme yhteisen pöydän ääreen keskustelemaan ja tukemaan asiakkaillemme tärkeitä tavoitteita. Me Timmillä uskomme avoimeen vuoropuheluun ja haluamme kuulla, miten voimme parhaiten palvella – niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä.
Haastakaa Timmi mukaan keskusteluun: Miten kunnissa nähdään tulevaisuuden digiratkaisut? Mitä tarvitaan seuraavaksi? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää: jani.asikainen@timmi.fi
Avoimuudella sujuvampia tarjouspyyntöjä
Viime aikoina suuret tarjouspyynnöt ovat pitäneet tiimimme kiireisenä. Työ on mielenkiintoista, mutta usein tavoitteet ovat sen verran suureellisia, että valmis tuote ei enää riitäkään, vaan tarvitaan räätälöintiä. Tämä vie aikaa ja resursseja sekä ostajilta että toimittajilta.
Mitä jos istuttaisiin saman pöydän ääreen jo ennen tietopyyntöjen käynnistämistä? Avoin keskustelu auttaisi kaikkia osapuolia: se säästäisi aikaa, selkeyttäisi odotuksia ja mahdollistaisi paremman lopputuloksen. Ennakkotiedottaminen puolestaan auttaisi toimittajia aikatauluttamaan ja suunnittelemaan paremmin.
Me teemme työmme innolla ja sitoutuneesti – ja uskomme, että lisäämällä vuoropuhelua voimme tehdä siitä entistäkin sujuvampaa!
Parannetaan sähköistä asiointia

Sähköinen asiointi kuntoon – helposti ja vaivattomasti
Asiakkaillamme on monenlaisia tapoja järjestää sähköisiä palveluitaan, ja haluamme tarjota selkeän ratkaisun. Työstämme palvelupaketteja, joilla jokainen saa perusasiat näppärästi kuntoon. Pienillä toimenpiteillä voimme tehdä sähköisen asioinnin palvelut entistä paremmiksi erityisesti loppukäyttäjää ajatellen. Luettelemme tässä muutamia TIMMI-järjestelmiin saatavilla olevia toiminnallisuuksia, jotka kannattaa ottaa käyttöön.
- Heti aluksi kannattaa laittaa vakiovaraukset, vakiovuorojen prosessikuvaukset, www-osoite ja värimaailma kuntoon. Logon ja tekstin sijoittelun miettiminen auttaa tunnistamaan, missä järjestelmässä ollaan.
- Kielivalinnat ja käännökset on helppo ottaa käyttöön: TIMMI-järjestelmä mahdollistaa monikieliset valikot. Sähköisessä asioinnissa suomen ja ruotsin lisäksi myös englanti on saatavilla helposti.
- Linkitykset kannattaa tehdä asiakkaan sivulle. Pikalinkitykset onnistuvat helposti.
- Asiakkaidemme kannattaa ottaa käyttöön suosikit, jotta loppuasiakas pystyy helposti merkitsemään itselleen oleellisimmat tilat. Loppuasiakkaan tiedottamisen kannalta hyödyllistä on ottaa käyttöön myös julkaisut. Tällöin julkaisun lukija kuittaa viestin luetuksi ja viestin tiedetään kulkevan tilanteissa, joissa on tärkeää saada tilankäyttäjä kiinni.
- RSS-syöte on helppo ottaa käyttöön ja se kannattaa, koska päivittyvän sivun seuraamisesta tulee huomattavasti helpompaa.
- Asiakkaan kannattaa lisätä koordinaatit tiloihin. Se helpottaa tilojen löytymistä, kun ne näkyvät kartalla. Koordinaattien ohella kuvat tiloista varauksen yhteyteen on hyvä keino kertoa tiloista enemmän varaajalle. Opastamme tässä mielellämme.
- Ohjetekstit ohjelmiston käyttöön kannattaa laittaa kuntoon. Harva muokkaa järjestelmän mukana tulevia yleistasoisia ohjeita, mutta suosittelemme vahvasti niiden päivittämistä juuri teille sopiviksi.
- Tilakohtaiset varausehdot kannattaa laittaa kuntoon ja ottaa käyttöön. Loppuasiakkaalle tieto on tärkeä, ja TIMMI-järjestelmässä varausehdot pystytään määrittämään tilakohtaisesti.
- On hyvä myös selvittää, onko tarvetta useammalle rekisteröityneen asiakkaan käyttäjäroolille, esimerkiksi seurojen ja yksityishenkilöiden eri oikeudet.
Parannetaan yhdessä saavutettavuutta ja käytettävyyttä – ota yhteyttä omaan myyjääsi tai tukeemme: timmi-tuki@timmi.fi
Uutta TIMMI Smart City -järjestelmässä

Kirjastokortilla tunnistautuminen laajentunut
Kirjastokortilla tunnistautuminen on saanut hyvän vastaanoton ja herättänyt laajaa kiinnostusta. Lahdesta liikkeelle lähtenyt tunnistautumismenetelmä on hiljattain otettu käyttöön myös Seinäjoella, Raahessa ja Oulussa. Vantaan kaupunki on myös tehnyt hankinnan, ja asennus on käynnissä.Kirjastoliittymä yhdistää TIMMI-järjestelmän Aurora-, Sierra- ja Koha-kirjastojärjestelmiin mahdollistaen asiakkaiden tunnistautumisen ja tilavarausten tekemisen kirjastokortin numerolla. Tämä parantaa tilojen saavutettavuutta ja mahdollistaa maksuttomat tilavaraukset myös alaikäisille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää Suomi.fi-tunnistautumista.Palveluiden saavutettavuuden parantaminen on keskeinen kehityskohde, ja uusia tunnistautumisvaihtoehtoja otetaan mielellään käyttöön. Jos olette kiinnostuneita kirjastoliittymän käyttöönotosta, voitte olla yhteydessä omaan myyjäänne tai suoraan: myynti@timmi.fi.
Uutta Abloy-integraatiossa: Käytön seuranta TIMMI-järjestelmässä
Abloy-kulunvalvonnan integraatioon on valmistunut uusi ominaisuus, jonka myötä avainten käytön määriä voidaan nyt seurata. Kahdensuuntaisen viestinnän avulla pystytte näkemään, kuinka monta kertaa sarjakortin PIN-koodia on käytetty. Nyt voitte siis seurata TIMMI-järjestelmästä käyttömääriä ja sarjakorttien käyttöä.Kulunvalvonnan kehitys jatkuu aktiivisesti, ja monet asiakkaat laajentavat nykyisten ratkaisujensa käyttöä. Meiltä löytyy jo valmiina seuraavat integraatiot:
- iLOQ S5 ja S10
- Abloy OS
- Megaflex
- Rollock
- Vanderbilt
Lisäksi olemme teknisesti valmiita integroimaan Schneider Electric -kulunvalvontaratkaisun, jos asiakkaillamme herää tähän tarvetta. Jos haluat lisätietoa kulunvalvonnan kehittämisestä, olethan yhteydessä omaan myyjääsi tai suoraan: myynti@timmi.fi.
Tulossa Suomi.fi puolesta asiointi
Suomi.fi puolesta asiointi on pian saatavilla, vaikka julkaisuaikataulu on hieman viivästynyt alkuperäisestä. Uusi toiminnallisuus voidaan asentaa ensimmäiseksi tilavarausohjelmiston puolelle 23.4. alkaen. Myöhemmin toiminnallisuus laajenee myös muihin ohjelmistoihin.Uudistuksen myötä esimerkiksi urheiluseurat voivat itse rekisteröityä järjestelmään, mikä helpottaa kaupunkien ja kuntien työntekijöitä ja vähentää manuaalista työtä.Avaamme julkaisun yhteydessä tarkemmin, mitä Suomi.fi puolesta asiointi käytännössä tuo mukanaan. Pysykää siis kuulolla! Lisää tietoa tulossa pian.
Tulevat tapahtumat
Järjestämme ympäri vuoden mielenkiintoisia webinaareja tuotteistamme, ideoistamme ja ratkaisuistamme. Seuraamalla tiedotustamme saat ensimmäisenä tiedon tulevista tapahtumista.

Toivotamme koko Timmin poppoon puolesta aurinkoista kevättä!