Haminan kaupungissa laadittiin vuonna 2016 digitalisaatio-ohjelma palveluiden sähköistämiseksi ja keskeisiksi kehittämiskohteiksi valittiin mm. tilavaraukset ja niiden hallinta. Nyt digitalisaatio-ohjelman toimeenpano on saatu hyvään vauhtiin ja yhtenä osoituksena siitä Hamina on tehnyt päätöksen valita paras mahdollinen tilavarausohjelmisto kaupungin tilojen sähköisen asioinnin alustaksi. TIMMI-hankinnasta on keskusteltu Haminan kaupungissa pitkään, ensimmäinen tarjous asiasta tehtiin vuonna 2005 ja nyt yleisen digitalisaatiokehityksen vuoksi tämä hankinta on tullut suorastaan pakolliseksi.
Hankittu palvelukokonaisuus tuo järjestöille ja kaupunkilaisille mahdollisuuden:
- selata tilojen reaaliaikaista varaustilannetta Internetissä
- saada reaaliaikainen tieto muiden varaajien varausten perumisista ja siten hyödyntää vapautuneita vuoroja nostaen täten tilojen todellista käyttöastetta
- tehdä sähköisiä tilavarauksia tai tilavaraushakemuksia rekisteröityneinä asiakkaina
- seurata asiointiprosessin etenemistä reaaliajassa ohjelmiston Oma asiointi -sivulta
TIMMI Tilavarausohjelmiston hankinta on tehty sovellusvuokrauksena, jolloin kaupungin ei tarvitse huolehtia teknisestä palvelinympäristöstä. Hankintaa kuuluu että Timmi Software Oy pitää sekä palvelin- että ohjelmistoympäristön ajantasaisena ohjelmistojen versiopäivityslisenssien kuuluessa kokonaispalvelun hintaan. Tällä mallilla myös käyttöönottoprojekti pääsee nopeammin vauhtiin ja pyrkimyksenä onkin saada koulutukset sekä muu käyttöönottoprojekti hoidettua siten, että ohjelmisto on syksyllä 2017 täydessä tuotantokäytössä.
Haminaa kiinnostaa TIMMI Tilavarausohjelmiston lisäksi myös muut TIMMI-tuotteet ja erityisesti MS Exchange -liittymä on ollut keskusteluissa mukana. Hamina on mukana myös kansallisessa eKlubi-toiminnassa, joten liittymän rakentaminen kuntalaisportaaliin tulee todennäköisesti myös tulevaisuudessa tarpeelliseksi.