Työterveys Aalto Oy otti uusien toimitilojen myötä käyttöön TIMMI Smart Hospital -järjestelmän parantaakseen asiakaskokemusta ja tehostaakseen tilojen käyttöä. Samalla luovuttiin henkilökohtaisista työhuoneista.
“Kaikki lähti liikkeelle siitä, että saimme uudet toimitilat ja halusimme sinne nykyaikaisen tekniikan. Uuden toimitilan myötä halusimme myös luopua henkilökohtaisista työhuoneista. Tilat haluttiin mahdollisimman tehokkaaseen ja joustavaan käyttöön niin, että eri ammattiryhmät voisivat käyttää samoja tiloja eikä tulisi niin sanottua hukkakäyttöä.”, Työterveys Aallon tietohallintopäällikkö Virva Hartikka kuvaa.
Tilavarausjärjestelmän tuli vastata vaatimuksiin aina käytettävyydestä tiedolla johtamiseen.
“Halusimme, että tilavarausjärjestelmä on helposti hallinnoitava ja parantaa tietosuojaa eli asiakasta ei haluttu kutsua enää nimellä vastaanotolle. Järjestelmässä tuli olla myös mobiili-ilmoittautumismahdollisuus, minkä lisäksi sen piti mahdollistaa käyttöasteen seurantaa ja siitä piti saada kattavat tilastot meidän tiedolla johtamista varten. Järjestelmän tuli olla myös integroitavissa meidän potilastietojärjestelmän kanssa.”, Hartikka luettelee.
Huoneiden määrän vähentämisen ja omista työhuoneista luopumisen ohella toimintaa tehostetaan käyttöasteen seurannalla. TIMMI Smart Hospital mahdollistaa tiedolla johtamisen työkalujen hyödyntämisen toiminnan kehittämisessä aina käyttöasteen seurannasta palveluohjauksen tilastoihin.
"Tilastot huoneiden käyttöasteista auttavat meidän suunnittelua", Työterveys Aallon sovellusasiantuntija Johanna Gummerus sanoo.
Aalto on käynyt läpi suuren muutosprosessin uusien toimitilojen, toimintatapamuutoksen ja tilavarausohjelmiston käyttöönoton myötä. Lue ebookista, kuinka käyttöönotto saatiin maaliin kymmenessä viikossa ja miten toimintakulttuurin muutos on organisaatiossa otettu vastaan!